chyde.blogg.se

Chyde! Hur tränar du dina bröst?

Tid... Vi vill alla ha "mer tid" till saker och ting... i en ständig känsla av att vi inte hinner med allt vi vill göra. Kanske för att vi vill göra allting samtidigt. Men faktum är att vi alla har lika mycket tid. 24 timmar om dygnet. Frågan är bara vad vi väljer att göra utav den.

Det vi väljer att lägga vår tid på är det vi investerar i. På sistonde har jag investerat mycket för min träning, för mitt jobb och för min kärlek. Resten - som bloggen som varit en vardagsrutin - har därmed blivit åsidosatt och inte lika prioriterad. Men ändå saknar jag den...

...Känslan att skriva av mig. Så här går jag.

Jag har fått en del förfrågningar om hur jag tränar mina bröst. Sanningen är, att bröstmuskler är något jag alltid velat ha. Stora. Massiva. Ett stort bröst. Sanningen är också, att jag inte har några hemliga träningsmetoder. Jag har alltid kört på basis - bänkpressen. Alltid.
 
 
På sistone när dem växt som mest har jag kört väldigt tunga pressar tillsammans med hög volym. Jag kör inget mindre än 15 set och går ofta upp till en 1-2a i maxning. Sedan gillar jag att experimentera med vilan, TUT (time under tension) som det heter, och dropsets.

Senast jag körde bröst körde jag en 100-rep bodyweight challange.

- Det är alltså kroppsvikt som du ska köra så många du kan på kortast möjliga tid. Så jag körde 87.5kg x 100 reps och landade på någonstans runt 35 min. Ingen bra tid alls och kände att det var för tungt för att kunna köra intensivt. Så planen inför morgonpasset som är bröst är att sänka vikten, öka intensiteten och köra 200 reps istället. Jag känner redan hur ont det kommer göra, men det är smärtan som stärker mig.
 
Så till alla er som vill bygga större bröst. Lägg er under bänken. Använd er utav pyramidset dvs. börja lätt ---> öka successivt till en maxvikt. Använd er sedan utav dropsets <--- sänk vikten med 20-30% och sedan ca 10% varje set till en vikt där du kan pumpa ut det sista. Kör 2-3 sets där också.
 
Har ni mer att ge efter detta, gå på snedpressar (för övre bröst) och eventuellt en sista pumpövning (cables, flyes, dips eller armhävningar - något jag också använder mig mycket utav).

Lycka till.
Vi hörs snart igen. Tack för att ni läser.

Eran enda,
- Chyde


Eli

Lärorikt, tack :)

2014-01-06 / 21:40:23

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback